سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ اطلاع رسانی استاد جباری چهاربرج

جایی روی تابلونوشت های جمکران خواندم :

« با چشمهایی که می خواهی با آن جمال حضرت مهدی(ع)را تماشا کنی، گناه مکن!!»

هر بار که می روم می خوانم و هر بار فراموش می کنم...

فراموش می کنم برای دیدن تو دیده ای وارسته از دنیا مرا می باید...

فراموش می کنم برای لمس نگاهت، باید از زمین بُرید ...

 فراموش می کنم...!!

هزاران قلاب از رنگ و لعاب، نگاه مرا بنده زمین کرده و من،

همیشه نه، اما بسیار وقت ها فراموش می کنم :

تو چه قدر زیبایی...

 





طبقه بندی: اخلاق
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 تیر 19 توسط جباری | نظر
بنــــویسیــد

بــــــــر کفنـــــــــم

دوستــش داشتـــه ام...




طبقه بندی: اخلاق
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 تیر 19 توسط جباری | نظر بدهید
خـــدایا...

از قرآنت شرمنده ام اگر...

از آن ، آواز مرگ ساخته ایم ، چرا که هر وقت در کوچه ای نوایش بلند می شود...

همه از هم می پرسند چه کسی مرده است !؟

چه غفلت بزرگی که می پنداریم تو آن را برای مردگان نازل کرده ای!!

خـــدا یا ... ، من شرمنده ام اگر...

کتابت را از یک نسخه عملی به یک...

افسانه موزه نشین تبدیل کرده ایم...

من شرمنده ام ،

که گوهر کلامت ، لب طاقچه هایمان خاک می خورد و ما...

لب پرتگاه های غفلت ، تاب می خوریم...






طبقه بندی: اخلاق
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 تیر 19 توسط جباری | نظر
مـــی گـــوینـــد هــــر وقــــت آب مــــی نــــوشـــــی بگــــو یــــا حسیــــن(ع)

ایـــــن روزهــــا کــــه آب مـــــی بینـــــی و نمــــی نـــوشــــی آرامــــ بگــــو:

*یـــا ابـــوالـفضــــل(ع)*





طبقه بندی: اخلاق
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 تیر 19 توسط جباری | نظر بدهید
حلول ماه میهمانی خدا ماه بندگی و عبادت

ماه مبارک رمضان را محضر امام زمان (عج)

و دلتنگان حضرتش تبریک و تهنیت می گوییم.

از صمیم قلب التماس دعا دارم تمامی دوستان در این ماه بزرگ...

امیدوارم سر سفره های افطار ما و دلتنگای مهدی رو از یاد نبرید...





طبقه بندی: اخلاق
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 تیر 19 توسط جباری | نظر بدهید
قلبم به هوای تو تلاطم دارد / با خیزش موجها تفاهم دارد

بگذار بگویند که عاشق کور است / دیوانه چکار به حرف مردم دارد

یا اباصالح المهدی...


دوستان چون من تند تند آپ می کنم حتما به بخش آرشیو وبلاگ سر بزنید




طبقه بندی: گوناگون
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 تیر 19 توسط جباری | نظر بدهید

http://upload.tehran98.com/img1/ob42u42202u9e16k2n5t.jpg

 

 

مگه چی میشه منم دعوت کنی بیام پابوست

بیا و ضامن من بشو

تا منو تو ماه مبارک رمضان راه بدهند

تا شاید بخشیده شوم





طبقه بندی: اخلاق
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 تیر 19 توسط جباری | نظر بدهید

زندگی مثل یه جاده است

اگه از راه اصلی بگذری یه راه فرعی هست که تو را به مسیرت بر  گرداند





طبقه بندی: گوناگون
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 تیر 19 توسط جباری | نظر بدهید





طبقه بندی: عکس
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 92 تیر 19 توسط جباری | نظر بدهید
 
سعید بن جبیر می‌گوید به ابن عباس گفتم: ثواب کسى که ماه رمضان‏ را روزه‏ دارد و حق آن را بشناسد چیست؟ گفت: اى پسر جبیر! آماده باش تا به تو حدیثى بگویم که گوش‌هایت نشنیده باشد و به دلت خطور نکرده باشد؛ دل خود را براى آن‌چه پرسیدى فارغ کن که آن‌چه خواستى علم اولین و آخرین است. سعید بن جبیر می‌گوید از پیش او آمدم و خودم را براى فردا آماده کردم. 
 
سپیده دم، نزد او رفتم و نماز صبح را اقامه کردم و حدیث را به او یاد آور شدم. رو به من کرد و گفت: بشنو آن‌چه می‌گویم؛ رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌فرمود: اگر بدانید آن‌چه شما در ماه رمضان دارید براى خدا بیشتر شکر می‌کردید.
 
شب اول، خدا همه گناهان امتم را از پنهان و آشکار می‌آمرزد و براى شما دو هزار هزار[دو میلیون] درجه بالا می‌برد و پنجاه شهر[در بهشت] براى شما می‌سازد.
 
روز دوم، خداوند به هر قدمى که در آن روز برداشته‏اید، عبادت یک سال و ثواب پیامبرى از پیامبران را براى شما مى‏نویسد و روزه یک سال را براى شما ثبت مى‏کند.
 
روز سوم، خداوند به شماره هر مویى که بر بدن دارید، قبّه‏اى در فردوس به شما مى‏دهد که از مروارید سفید ساخته شده و بر بالاى آن دوازده هزار اتاق از نور است و در زیرش نیز دوازده هزار اتاق از نور وجود دارد که در هر اتاقى هزار تخت است و بر هر تختى حوریه‏اى نشسته است و هر روز هزار فرشته بر شما وارد مى‏شود که هر فرشته‏اى هدیه‏اى به همراه دارد.
 
روز چهارم، خداوند هفتاد هزار کاخ در بهشت جاودان به شما عطا مى‏کند که در هر کاخى هفتاد هزار اتاق و در هر اتاقى پنجاه هزار تخت قرار دارد؛ بر هر تختى حوریه‏اى نشسته است؛ در برابر هر حوریه‏اى هزار کنیز به خدمت ایستاده است که روسرى هر یک از آنان از دنیا و همه آن‌چه در دنیاست بهتر است.
 
روز پنجم، خداوند هزار شهر در «جنة المأوى» به شما ارزانى مى‏دارد که در هر شهرى هفتاد هزار خانه و در هر خانه‏اى هفتاد هزار سفره و بر هر سفره‏اى هفتاد هزار کاسه و در هر کاسه‏اى شصت هزار نوع غذاست که هیچ کدام به یک دیگر شباهت ندارند.
 
روز ششم، خداوند صد هزار شهر در «دار السّلام» به شما عطا مى‏کند که در هر شهرى صد هزار خانه وجود دارد، در هر خانه‏اى صد هزار اتاق است، در هر اتاقى صد هزار تخت زرّین قرار دارد که طول هر تختى هزار ذراع است و بر هر تختى همسرى از حوریان بهشتى نشسته است که داراى سى هزار گیسوى بافته شده با مروارید و یاقوت است که هر گیسو را یک صد کنیز در دست دارند.
 
روز هفتم، خداوند به شما در «جنّة النعیم» پاداش چهل هزار شهید و چهل هزار صدیق عطا مى‏کند.
 
روز هشتم، خداوند ثوابى مانند ثواب عمل شصت هزار عابد و شصت هزار زاهد به شما مى‏دهد.
 
روز نهم، خداوند پاداش هزار عالم و هزار معتکف و هزار سرباز مرزبان به شما ارزانى مى‏دارد.
 
روز دهم، خداوند هفتاد هزار حاجت شما را بر مى‏آورد. خورشید، ماه، ستارگان، چهار پایان، پرندگان و درندگان، هر سنگ و ریگ و هر تر و خشکى و همه ماهیان دریاها و برگ‌هاى درختان براى شما آمرزش مى‏طلبند.
 
روز یازدهم، خداوند براى شما ثواب چهار حجّ و چهار عمره را که هر حجّى همراه پیامبرى از پیامبران و هر عمره‏اى با صدّیق یا شهیدى به جا آورده شود، مى‏نویسد.
 
روز دوازدهم، خداوند براى شما مقرر مى‏سازد که گناهانتان را به حسنات تبدیل کند؛ حسنات شما را چندین برابر سازد و در برابر هر حسنه‏اى هزار هزار(یک میلیون) حسنه براى شما بنویسد.
 
روز سیزدهم، خداوند مانند عبادت اهل مکّه و مدینه را براى شما ثبت مى‏کند و به شماره هر سنگ و کلوخى که میان مکّه و مدینه است، شفاعت نصیب شما مى‏گرداند.
 
روز چهاردهم، چنان باشید که گویى آدم و نوح و پس از آنان ابراهیم و موسى و پس از آنان داود و سلیمان را ملاقات کرده‏اید و گویى با هر پیامبرى دویست سال خدا را عبادت نموده‏اید.
 
روز پانزدهم، خدا هر حاجتى از حاجت‌هاى دنیا و آخرت شما را بر مى‏آورد؛ ثواب عمل ایّوب را به شما مى‏دهد و دعایتان را مستجاب مى‏کند. حاملان عرش براى شما آمرزش مى‏طلبند. روز قیامت خداوند چهل نور به شما عطا مى‏کند که ده نور از جانب راست و ده نور از جانب چپ و ده نور از جلو و ده نور از پشت سر شماست.
 
روز شانزدهم، خداوند این پاداش را به شما مى‏دهد که وقتى از قبر بیرون آمدید، شصت حلّه به شما عطا مى‏کند که بپوشید و ناقه‏اى مى‏فرستد که بر آن سوار شوید و ابرى را روانه مى‏کند که در برابر گرماى آن روز بر سر شما سایه افکند.
 
روز هفدهم، خداوند بزرگ مى‏گوید: من همه آنان و پدرانشان را آمرزیدم و سختی‌هاى روز قیامت را از ایشان برداشتم.
 
روز هیجدهم، خداوند به جبرئیل و میکائیل و اسرافیل و حاملان عرش و کرسى و کرّوبیان فرمان مى‏دهد که براى امّت محمّد صلی الله علیه و ‌آله تا سال آینده استغفار کنند و در روز قیامت خداوند ثواب مسلمانان بدر را به شما عطا خواهد کرد.
 
روز نوزدهم، هیچ فرشته‏اى در آسمان‌ها و زمین باقى نمى‏ماند، مگر آن‌که از پروردگارش اجازه مى‏گیرد که هر روز به زیارت قبر شما بیاید و با هر فرشته‏اى هدیه و شربتى است.
 
وقتی روز بیستم تمام شود، خداوند هفتاد هزار فرشته به سوى شما مى‏فرستد تا شما را از هر شیطان رانده‏شده‏اى حفظ کند. براى شما در برابر هر روزه‏اى که گرفته‏اید پاداش صد سال روزه را مى‏نویسد؛ میان شما و آتش دوزخ خندقى قرار مى‏دهد و به شما ثواب کسى را مى‏دهد که تورات و انجیل و زبور و فرقان را تلاوت کرده است. خداوند به شماره هر پرى از پرهاى جبرئیل عبادت یک سال را براى شما مى‏نویسد و ثواب تسبیح عرش و کرسى را به شما عطا مى‏کند و به تعداد هر آیه‏اى در قرآن، هزار حوریه به شما تزویج مى‏کند.
 
روز بیست و یکم، خداوند قبر شما را هزار فرسخ فراخ مى‏سازد و تاریکى و وحشت را از شما بر مى‏دارد و قبرهایتان را مانند قبور شهیدان قرار مى‏دهد و چهره‏هایتان را هم‌چون چهره یوسف فرزند یعقوب علیهما‌السلام زیبا مى‏کند.
 
روز بیست و دوم، خداوند فرشته مرگ را همان گونه که به سوى پیامبران مى‏فرستد، به سوى شما نیز مى‏فرستد و ترس نکیر و منکر را از شما بر مى‏دارد و اندوه دنیا و عذاب آخرت را از شما باز مى‏دارد.
 
روز بیست و سوم، به همراه پیامبران و صدّیقان و شهیدان و شایستگان بر صراط مى‏گذرید و چنان باشید که گویى هر یتیمى را از امّت من سیر کرده و هر برهنه‏اى را از امّت من پوشانده‏اید.
 
روز بیست و چهارم، هیچ یک از شما از دنیا بیرون نمى‏رود مگر آن‌که جایگاه خود را در بهشت مى‏بیند و به هر یک از شما ثواب هزار مریض و ثواب هزار غریب که در راه اطاعت خدا بیرون آمده‏اند، ارزانى مى‏دارد و پاداش آزاد کردن هزار برده از فرزندان اسماعیل علیه‌السلام را به شما عطا مى‏کند.
 
روز بیست و پنجم، خداوند هزار قبّه سبز در زیر عرش براى شما بنا مى‏کند که بالاى هر قبّه‏اى خیمه‏اى از نور برپاست و خداوند خطاب مى‏کند: اى امّت محمّد! من پروردگار شمایم و شما بندگان و کنیزان من هستید؛ در سایه عرش من زیر این قبّه‏ها آرام گیرید و بخورید و بیاشامید، گوارایتان باد که هیچ ترسى نخواهید داشت و اندوهگین نخواهید شد. اى امّت محمد! به عزّت و جلالم سوگند که شما را چنان به سوى بهشت بر مى‏انگیزم که گذشتگان و آیندگان همه از شما در شگفت شوند و بر سر هر یک از شما هزار تاج از نور خواهم گذاشت. هر یک از شما را بر ناقه‏اى از نور سوار خواهم کرد که زمام آن از نور است و در آن زمام هزار حلقه زرّین قرار دارد که بر هر حلقه‏اى که بر آن است، فرشته‏اى از فرشتگان گمارده شده و در دست هر فرشته‏اى عمودى از نور قرار دارد، تا این‌که بى‏حساب وارد بهشت شوید.
 
روز بیست و ششم، خداوند به شما نظر رحمت مى‏افکند و همه گناهانتان را به جز خون‌هایى که به ناحق ریخته و اموالى که به ناروا تصرف کرده‏اید، مى‏آمرزد و خانه شما را هر روز هفتاد بار از غیبت و دروغ و تهمت پاک مى‏گرداند.
 
روز بیست و هفتم، شما چنان باشید که گویى هر مرد و زن مؤمنى را یارى کرده و هفتاد هزار برهنه را پوشانده و هزار سرباز مرزبان را خدمت کرده و همه کتاب‌هایى را که خداوند بر پیامبرانش فرو فرستاده است قرائت کرده‏اید.
 
 
روز بیست و هشتم، خداوند در «جنّة الخلد» صد هزار شهر از نور براى شما بنا مى‏کند؛ در «جنّة المأوى» صد هزار کاخ نقره‌ای به شما ارزانى مى‏دارد؛ در «جنّة النعیم» صد هزار خانه از عنبر خاکسترى رنگ به شما عطا مى‏کند؛ در «جنّة الفردوس» صد هزار شهر به شما مى‏دهد که در هر شهرى هزار حجره است؛ در «جنّة الخلد» صد هزار منبر از مشک به شما ارزانى مى‏دارد که در درون هر منبرى هزار اتاق از زعفران قرار دارد و در هر اتاقى هزار تخت از مروارید و یاقوت نهاده شده که بر هر تختى همسرى از حوریان بهشتى نشسته است.
 
روز بیست و نهم، خداوند هزار هزار(یک میلیون) محلّه به شما عطا مى‏کند که در هر محلّه‏اى قبّه‏اى سفید رنگ وجود دارد؛ در هر قبّه‏اى تختى از کافور سفید نهفته است که بر هر تختى هزار بستر از دیباى نازک سبز پهن گردیده؛ بر هر بسترى حوریه‏اى آرمیده است که هفتاد هزار حلّه بر تن دارد و سرش داراى هشتاد هزار گیسو است که هر گیسویى با مروارید و یاقوت زینت یافته است.
 
و زمانی که  سى روز تمام شود، خداوند براى شما در برابر هر روزى که بر شما گذشته است پاداش هزار شهید و هزار صدّیق خواهد نوشت، عبادت پنجاه سال براى شما ثبت مى‏کند، در برابر هر روزى روزه، دو هزار روز براى شما مى‏نویسد و به شماره آن‌چه رود نیل مى‏رویاند درجات شما را بالا مى‏برد و برات آزادى از آتش دوزخ و عبور از صراط و ایمنى از عذاب را براى شما خواهد نوشت... .  
امالی صدوق/مجلس دوازدهم/ص48 




طبقه بندی: اخلاق
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 92 تیر 18 توسط جباری | نظر بدهید
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.