سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ اطلاع رسانی استاد جباری چهاربرج

دعا برای رزق و روزی

دعای امام سجاد علیه السلام هنگامی که رزق و روزی بر او تنگ می شد:

اللَّهُمَّ إِنَّکَ ابْتَلَیْتَنَا فِی أَرْزَاقِنَا بِسُوءِ الظَّنِّ، وَ فِی آجَالِنَا بِطُولِ الْأَمَلِ حَتَّی الْتَمَسْنَا أَرْزَاقَکَ مِنْ عِنْدِ الْمَرْزُوقِینَ، وَ طَمِعْنَا بِآمَالِنَا فِی أَعْمَارِ الْمُعَمَّرِینَ.
فَصَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ هَبْ لَنَا یَقِینا صَادِقا تَکْفِینَا بِهِ مِنْ مَئُونَةِ الطَّلَبِ، وَ أَلْهِمْنَا ثِقَةً خَالِصَةً تُعْفِینَا بِهَا مِنْ شِدَّةِ النَّصَبِ وَ اجْعَلْ مَا صَرَّحْتَ بِهِ مِنْ عِدَتِکَ فِی وَحْیِکَ، وَ أَتْبَعْتَهُ مِنْ قَسَمِکَ فِی کِتَابِکَ، قَاطِعا لاهْتِمَامِنَا بِالرِّزْقِ الَّذِی تَکَفَّلْتَ بِهِ، وَ حَسْما لِلاشْتِغَالِ بِمَا ضَمِنْتَ الْکِفَایَةَ لَهُ فَقُلْتَ وَ قَوْلُکَ الْحَقُّ الْأَصْدَقُ، وَ أَقْسَمْتَ وَ قَسَمُکَ الْأَبَرُّ الْأَوْفَی: وَ فِی السَّمَاءِ رِزْقُکُمْ وَ مَا تُوعَدُونَ.ثُمَّ قُلْتَ فَوَ رَبِّ السَّمَاءِ وَ الْأَرْضِ إِنَّهُ لَحَقٌّ مِثْلَ مَا أَنَّکُمْ تَنْطِقُونَ.

خدایا تو ما را در روزیهایمان، به سوء ظن و در طول عمرمان، به آرزوی دراز، آزمایش ‍ فرمودی تا آن که روزی تو را از روزی خواران تو خواستیم و چشم طمع به میزان عمر کسانی که عمر طولانی داشته اند، دوختیم.
پس درود بر محمد و آل او فرست و یقینی عنایت فرما که از رنج طلب، بیاساییم، و اعتمادی در دل ما افکن که از جهد و کوشش بسیار، باز نشینیم.
و آن وعده ی صریح که در قرآن دادی و به دنبال آن قسم خورده ای (و بر آن تأکید کردی) که روزی را خود به عهده گرفتی و ضامن آن شدی، همان را مانع تشویش خاطر و رافع نگرانی ما قرار ده و آن را مانع اشتغال ما به آن چیزی که ضامن تأمین آن شدی، قرار ده.

پس گفتی و سخن تو راست ترین گفتار و درست ترین سخن است و سوگند یاد کردی و سوگند تو راست ترین سوگند است "و فی السماء رزقکم و ما توعدون" و روزی شما و آن چه وعده داده شده اید در آسمان است
و باز گفتی : "فو رب السماء و الارض انه لحق مثل ما انکم تنطقون" پس سوگند به پروردگار آسمان و زمین، که واقعا آن حق است، همانگونه که خود شما سخن می گویید. (سوره ذاریات، آیات 22 و 23)

"دعای 29 صحیفه سجادیه"





طبقه بندی: اخلاق
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 93 بهمن 13 توسط جباری | نظر
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.